-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:2020 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:22

آيا علم جفر، رمل و ستاره شناسي حقيقت دارد؟ آيا مطالب كتاب هاي سرالمستتر و اسرار قاسمي حقيقي است؟

علوم جفر و رمل و هيئت و اسطرلاب و ... از شاخه هاي علمي به نام سيميا هستند كه تماماً علوم غريبه نام دارند. در مورد صحت و حقيقت اين علوم شكي وجود ندارد و مسلّماً اين علوم واقعيت دارند. امّا آنچه كه مورد شك و ترديد است گستره و وسعت اين علوم است. اين شك نيز از آن جا پديد آمده كه شناخت ما از اين علوم كافي و وافي نيست. به طور مثال اگر كسي فيزيكدان يا اديب باشد، ادعاي او در خارج از چارچوب علوم مورد نظر مقبول نيست، ولي در علوم غريبه قضيه بدين سادگي نيست. از اين حيث بايد توجه داشت كه علوم غريبه كاربرد عمومي ندارد و دستيابي به آن ها كار ساده اي نيست و هر كسي نيز بدان دست نمي يازد. در نتيجه بايد مراقب كاسبكاري بعضي افراد كه با خواندن چند كتاب و رساله در جفر و رمل و ... به فريب مردم م پردازند بود. به همين قياس كتب هم كه در اين زمينه نوشته شده اند، از اشتباه و مبالغه مصون نبوده اند. در اين زمينه كتاب طلاسم از ابن سينا و اسطرلاب از ارسطو به حقيقت مطلوب نزديكتر هستند.

اين را نيز ياد آوري كنيم كه در سال هاي اخير مجموعه كتبي در مصر توسط آقاي محمد طوخي چاپ شده كه خوانندگان زيادي يافته است، ولي متأسفانه آن ها هم از حقيقت علم كمتر بهره اي دارند. از اين رو در خواندن كتاب هايي از اين دست بايد متوجه مبالغه ها و اشتباهاتشان بود. مسلّماً كتب اسرار قاسمي و سر المستتر هم از اين قاعده مستثني نيستند.







مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.